Malaysia Airlines, cea mai importantă companie aeriană malaeziană, a trecut prin numeroase etape, de la începuturile îndrăzneţe din perioada interbelică până la tragediile din acest an, care o împing spre faliment.

După trei perioade de criză, care au dus la pierderi importante pentru companie, Malaysia Airlines a închis multe dintre rutele neprofitabile şi a început să îşi revină, la începutul lui 2013. Anul acesta însă, compania a pierdut două avioane Boeing 777-200ER, în doar 131 de zile, în urma unor accidente în care şi-au pierdut viaţa 537 de persoane.

Primul, zborul MH370, cu 239 de pasageri şi membri ai echipajului, a dispărut deasupra Mării Chinei de Sud, în luna martie. Aeronava nu a fost găsită încă, iar lipsa indiciilor şi a rămăşiţelor au stârnit numeroase teorii ale conspiraţiei.

La doar patru luni după această tragedie, zborul MH17, un alt Boeing 777 aparţinând Malaysia Airlines s-a prăbuşit în estul Ucrainei, aproape de graniţa cu Rusia, probabil doborât de o rachetă sol-aer. Toate cele 298 de persoane de la bord şi-au pierdut viaţa.

Malaysia Airlines se lupta să reducă cheltuielile şi costurile pentru pasageri, pentru a putea să concureze cu noile companii low-cost din Asia. După dispariţia primului avion, valoarea acţiunilor firmei la bursă a scăzut cu 20%, fapt care a dus la pierderi de 137 de milioane de dolari, în primul trimestru, iar al doilea incident a adus o prăbuşire a acţiunilor cu încă 18%. Valoarea aparatelor de zbor, asigurate de compania asiatică însă, se ridică la mai mult de 500 de milioane de dolari americani.

/www.mediafax.ro/externe/

Lasă un răspuns